Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2009

Ο π. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΡΥΣΙΝΟΥ


Η τυφλότητα είναι περισσότερο σκληρή οταν δεν έχεις δει ποτέ το χρώμα του ουρανού και τα πρόσωπα των γονιών. Αυτά ήθελε ο Ιωάννης. Γεννήθηκε τυφλός.Προσπαθήσαν οι γονείς και έψαξαν παντού. Η επιστήμη το απέκλεισε. Στα δεκατέσσερα ανέβηκε με τους γονείς τους στην Παναγιά την Σπηλιώτισσα. Του δείξαν την εικόνα της Παναγίας και στάθηκε μπροστά της. Ζήτησε βοήθεια. Και η βοήθεια δόθηκε. Για πρώτη φορά είδε το φως. Τα χρόνια πέρασαν κι έμεινε εκεί, όπως είπε "σκουπιδιάρης της Παναγίας". Ηρθανε κι άλλα. Μελάνωμα στο μάτι, σάρκωμα στο πόδι. Ο δρόμος είναι πάντοτε σκληρός.
Οταν είδε για πρώτη φορά το μοναστήρι πέτρα πάνω στην πέτρα, είπε οτι πρέπει να γίνει ξανά. Τον απέτρεψαν του είπαν οτι "είσαι άρρωστος. Δεν υπάρχει τίποτα εδώ". Κι έμεινε. Κι αρχίσαν οι πέτρες να μπαίνουν στη θέση τους γιατί τα σπίτια των ανθρώπων δεν υπάρχουν χωρίς τους ανθρώπους. Και τώρα το μέρος εκείνο έχει μια μυρωδιά παιδιού από τα μάτια εκείνα που μπορεί να μην βλέπουνε καλά τα έξω αλλά που κοιτάζουνε το μέσα μέρος της ψυχής εκείνο που πονάει κι ερωτεύεται.

Να και τι γράψαν οι εφημερίδες

Πώς ένας μοναχός έδωσε "ζωή" σε εγκαταλελειμμένο μοναστήρι

19/05/09-10:09


Πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ήταν ένα εγκαταλελειμμένο μοναστήρι στην άκρη του βουνού, με διάφορα κτίρια διασκορπισμένα και κατεστραμμένα από το πέρασμα του χρόνου. Σήμερα, όλα είναι διαφορετικά, καθώς η έλευση του γέροντα πατέρα Ιωάννη, από την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδας, και η σκληρή, προσωπική δουλειά του ίδιου και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής έχουν αλλάξει εσωτερικά αλλά και εξωτερικά την όψη του μοναστηριού. Πρόκειται για την Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Χρυσίνου Καλαμπάκας, που βρίσκεται σε απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων από την όμορφη Κοινότητα Κλεινού της επαρχίας Καλαμπάκας, σε ύψος 680 μέτρων, στη θέση "Μπουζιάνα".

Για την εποχή της ήταν ένα από τα σπουδαιότερα μοναστηριακά συγκροτήματα της περιοχής, καθώς είχε φρουριακή κατασκευή με πολεμίστρες στους τοίχους, κελιά και βοηθητικούς χώρους που καταλάμβαναν τη νότια και τη δυτική πλευρά, αλλά δυστυχώς κάηκαν στα δύσκολα χρόνια της περιόδου 1946-49.

Η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου, επειδή κτίσθηκε έπειτα από την καταστροφή της ομώνυμης μονής, που ήταν κτισμένη στη θέση Χρύσινο- λίγο πιο χαμηλά- επικράτησε και είναι γνωστή ως μονή Χρυσίνου και γιορτάζει στις 23 Αυγούστου.

Εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια, ο μοναχός πατήρ Ιωάννης κατοικεί μόνιμα στην Ιερά Μονή, δίνοντας σε αυτή ζωή με τις επισκέψεις εκατοντάδων προσκυνητών και την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Όπως μας είπαν επισκέπτες της Μονής, πριν από τον ερχομό του γέροντα, η Ιερά Μονή ήταν ακατοίκητη, χωρίς να έχει γίνει κάποια ενέργεια από κανέναν φορέα ώστε να γίνει επισκέψιμη.

Η έλευση του πατέρα Ιωάννη κινητοποίησε και τους κατοίκους της περιοχής, ώστε μέσα από την προσωπική δουλειά και συνεισφορά όλων το μοναστήρι να αποκτήσει και πάλι ζωή και προοπτική συνέχειας.

Μάλιστα, πέρυσι, στις 23 Αυγούστου στο μοναστήρι βρέθηκαν, μέσω χωματόδρομου, περισσότερα από 2.000 άτομα από ολόκληρη τη χώρα.

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια της 19ης Διεύθυνσης Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Κρυσταλλία Μαντζανά, η Ιερά Μονή Χρυσίνου απέκτησε ζωή ουσιαστικά εδώ κι ένα χρόνο, με την καταλυτική συμβολή του πατέρα Ιωάννη, έπειτα από αρκετά χρόνια.

Το μέλλον της μονής, σύμφωνα με την ίδια, περνά μέσα από την αποκατάσταση των κελιών.

Σήμερα, πάντως, σύμφωνα με την αρχαιολόγο, ο καθένας μπορεί να φανταστεί την άρτια αρχιτεκτονική, αντικρίζοντας τους επιβλητικούς εξωτερικούς τοίχους των κελιών που σώζονται σε ικανό ύψος, όπως και τις επιβλητικές στοές, στην είσοδο τους στη δυτική πλευρά. Στη νότια πλευρά σώζεται μεγάλο τμήμα, πιθανότατα των βοηθητικών χώρων, ενώ στη ΝΑ γωνία σώζονται υπολείμματα του περιβόλου με την ξύλινη θύρα, πάνω στην οποία διατηρούνται ακόμα οι μεγάλοι μεταλλικοί ήλοι.

Τόσον έξω από τον χώρο της μονής όσο και στον προαύλιο χώρο της, το αίθριο δηλαδή, συναντάμε μεγάλες ποσότητες κατασκευαστικού υλικού των τοιχοποιιών, αλλά και αρχιτεκτονικά μέλη των κιόνων που δημιουργούσαν τις κιονοστοιχίες ή επίκρανα αυτών.

Εσωτερικά ο ναός είναι κατάγραφος, με τοιχογραφίες που ακολουθούν σε βασικές γραμμές το εικονογραφικό τυπικό των ναών.

Την Πλατυτέρα ανάμεσα σε αρχαγγέλους, με τους συλλειτουργούντες Ιεράρχες στην κάτω ζώνη, συναντάμε στην κόγχη του Ιερού, ενώ το εικονογραφικό πρόγραμμα τόσον στο Ιερό όσον και στον κυρίως ναό ακολουθεί τη διάταξη των ζωνών.

Η κάτω ζώνη περιλαμβάνει ολόσωμους αγίους, η μεσαία αγίους σε μετάλλια και η πάνω ζώνη σκηνές από τη Θεία Λειτουργία, το Δωδεκάορτο και τα Πάθη του Χριστού, όπως επίσης και τους 24 Οίκους του Ακάθιστου Ύμνου.

Το καθολικό είναι ναός καμαροσκεπής διαστάσεων 6,54 x 7,89 μ., δηλαδή το ιερό και ο κυρίως ναός χωρίς την κόγχη και το μεταγενέστερο στη δυτική πλευρά νάρθηκα.

Ο τύπος του καμαροσκεπούς συναντάται στη Θεσσαλία από τον 12ο αιώνα, όπως στην Παναγία Βελίκα στην Αγιά, στον 'Αγιο Νικόλαο στα Κανάλια και στην περιοχή των Τρικάλων στον ναό της Παναγίας στην Ασπροκκλησιά του 12ου επίσης αιώνα.

Ο τύπος αυτός, σπάνιος στη βυζαντινή εποχή, γίνεται αρκετά συχνός στην εποχή της Τουρκοκρατίας.

Να σημειώσουμε πως πρόσφατα υπεγράφη σύμβαση για το έργο "Αποκατάσταση τμήματος κτιριακών εγκαταστάσεων στην Ιερά Μονή Χρυσίνου στο Δήμο Κλεινοβού", προϋπολογισμού 400.000 ευρώ.

Η χρηματοδότηση γίνεται από το πρόγραμμα "ΠΙΝΔΟΣ" και με την εργολαβία προβλέπεται να γίνει επισκευή και συντήρηση της Δυτικής πτέρυγας των εγκαταστάσεων της Ιεράς Μονής, καθώς και κατασκευή ενός μικρού οικίσκου.

Έπειτα από τέσσερα χρόνια σκληρής και επίπονης δουλειάς, ο πατέρας Ιωάννης βλέπει πως οι κόποι του πιάνουν τόπο।

Υ।Γ। Μάρτιος २०११ Τα λεφτά του Πίνδος "φαγώθηκαν" και το έργο σταμάτησε। Βέβαια κανείς δεν έψαξε για ενόχους। Ο γέροντας μάζεψε οτι λεφτά είχε κι οσα του εμπιστεύθηκε ο κόσμος στον λογαριασμό του και μπόρεσε και τελείωσε την μάντρα έτσι ώστε να κοιμάται περισσότερο ήσυχος γιατί το χειμώνα έμπαιναν εκεί αρκούδες। Η μάντρα του μοναστηριού τελείωσε। Για το άλλο προσεύχεται γιατί χρήματα από το πρόγραμμα δεν υπάρχουν। Βέβαια τα μοναστήρια όπως λέει κι ο ίδιος δεν τα φτιάχνουν τα προγράμματα αλλά η πίστη των ανθρώπων και η αγάπη του Θεού। Τώρα εκεί μέσα στο μικρό κοντένειρ με το λίγο φως στα μάτια και την καλοσύνη στην ψυχή και του φίλους γύρω του που τον ακούνε οταν μιλάει για την "βασίλισσά της καρδιάς του, την βασίλισσα όλου του κόσμου"

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

με αξιωσε ο θεος μεσω ενος φιλου
να επισκεφτω τη μονη και να γνωρισω
τον πατερα ιωαννη.ειλικρινα ειναι τοσο κοντα μας τετοιοι ΑΝΘΡΩΠΟΙ που
αξιζει μια επισκεψη μας και ενα κερακι στην ΠΑΝΑΓΙΑ.
ΠΑΤΕΡΑ ΙΩΑΝΝΗ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΣΟΥ
ΔΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣ.

stduce@gmail.com είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ Ο Π.ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΛΕΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ.ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΕΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΕΥΤΟΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΑΣ.ΚΑΛΗΜΕΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

Ο πάτερ Ιωάννης είναι αναμφιβολα Άγιος!!! Να είναι καλα και ο πάτερ και όλοι οσοι γράφουν για Αυτον!!!

Ανώνυμος είπε...

o πατερ ιωαννης ειναι φωτισμενοσ ανθρωποσ

Ανώνυμος είπε...

kala

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΕΝΑ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ.ΤΟΤΕ ΑΚΟΥΣΑ ΑΠΟ ΚΑΤΙ ΦΙΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ ΙΩΑΝΝΗ.ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ ΙΩΑΝΝΗ.ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΣΕ Κ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΕΒΛΕΠΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑ.ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΜΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΒΙΟΨΙΑ.ΤΟΤΕ ΞΑΝΑΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ ΙΩΑΝΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ.Ο ΠΑΤΕΡ ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠ ΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΑΠ ΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΡΥΣΙΝΟΥ ΠΟΘ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

το 2008 νοσηλευτικα στο νοσοκομειο με τα λευκα μου πεσμενα στο μηδεν.οι γιατροι μου εκαναν παρακεντηση για να βρουνε τι εχω.μετα απο ωρες ερχεται ο γιατρος κ μου ανακοινωνει οτι τα αποτελεσματα δεν βγαινουν καλα κ πως φοβουνται για λευχαιμια.Η μητερα μου πηρε τον Πατερ Ιωαννη τηλεφωνο για να μου διαβασει μια ευχη.Μιση ωρα μετα ερχεται ο γιατρος παλι κ μου ανακοινωνει πως τελικα δεν μου βρηκαν τιποτα! Ευχομαι η Παναγια να τον εχει παντα καλα γερο και δυνατο!

Ανώνυμος είπε...

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΕ3Ι ΚΑΛΑ!!!ΜΕ ΕΧΕΙ ΣΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΡΑΓΙΚΑ ΛΑΘΗ ΖΩΗΣ!ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ ΙΩΑΝΝΗ ΑΠΕΔΕΙΞΑ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ!ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΘΑΥΜΑ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ..ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΣΩΣΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ!ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ!

Ανώνυμος είπε...

που τα μπορουσα να βρω το τηλεφωνο τοθ πατερ ιωαννη?

VARALIS είπε...

Στείλτε μου ενα mail και θα σας απαντήσω...

Ανώνυμος είπε...

η΄θελα το τηλέφωνο του πατέρα Ιωάννη στην Παναγία ΧΡΥΣΙΝΟΥ. Το email μου είναιk.rissaki@pekorinthias.gr

Ανώνυμος είπε...

πώς πάει κάνείς απο Θεσσαλονίκη συντομότερα στο Χρυσινο; Μέσω Εγνατίας με έξοδο στον κάμπο του δεσπότη και μέσω παλίας ε.ο. Ιωαννινων -τρικάλων ή κατεβαίνοντας προς Λάρισα-στριβοντας τρικαλα-καλαμπάκα;
fotiosva@hotmail.gr

Ανώνυμος είπε...

Αξιωθηκα να παω και εγω!!!Ταπινος και πολυ καλος ο Π.Ιωαννης!!!Να ειναι παντα καλα!!!

Ανώνυμος είπε...

ειμαι μια κοπελα απο την κρητη γνωρισα τον π.Ιωαννη πριν 5 χρονια και θελω να πω ενα μεγαλο ευχαριστω σε αυτον τον αγιο ανθρωπο που ηταν παντα κοντα μας και με βοηθαει στο δυσκολο προβλημα υγειας που εχω,ο αγιος Θεος να του το ανταποδωσει.Σας ευχαριστω μεσα απο την καρδια μου π.Ιωαννη.

Ανώνυμος είπε...

ειμαι μια κοπελα απο την κρητη γνωρισα τον π.Ιωαννη πριν 5 χρονια και θελω να πω ενα μεγαλο ευχαριστω σε αυτον τον αγιο ανθρωπο που ηταν παντα κοντα μας και με βοηθαει στο δυσκολο προβλημα υγειας που εχω,ο αγιος Θεος να του το ανταποδωσει.Σας ευχαριστω μεσα απο την καρδια μου π.Ιωαννη.

Ανώνυμος είπε...

Να τον εχει η παναγία πάντα καλά και ένα μεγάλο ευχαριστώ που μου έδινε κουράγιο στην εγκυμοσυνη μου και πήγανε όλα καλά όπως μου είπε και τώρα κρατώ στην αγκαλιά μου ένα πανέμορφο κοριτσάκι!!! Ευχαριστώ πάτερ Ιωάννη θα έρθω να σε δω μαζί με την κορούλα μου τώρα και να ανάψω ένα κερί στην παναγία!!!

kostas_salonika είπε...

Πήγαμε με την γυναικα μου πριν λιγες μερες στον παπα Γιαννη και το μυαλο μας ειναι ακομα εκει. Δεν μας μιλησε καθόλου για Χριστό αλλα ο ιδιος με την συμπεριφορα του μας μίλησε για Χριστό. Απλός, ταπεινος, γεματός αγαπη ανθρωπος.Μας σταυρωσε με το Τίμιο Ξύλο που εχει σε ενα Σταυρο που φοράει πάντα, μας διαβασε ευχη οχι μονο εμας αλλα ολους οσους πηγαν εκεινο το πρωι να τον επισκεφτουν.Τον αγαπαμε πολυ.Μας αγκαλιασε ολους τοσο ζεστα με τον τροπο του κ την συμπεριφορα του.Φωτισμένος ανθρωπος...Η Παναγια να του δινει φως, υγεια και δύναμη!!!

Ανώνυμος είπε...

Η προσευχή του έσωσε την μητέρα μου από βεβαιο χειρουργείο στην καρδιά!Και όχι μόνο αλλά δεν φτάνει ο χώρος να αναλύσω τα βιώματα μου κοντά του.Για μένα ειναι Άγιος !!!!

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα

Ανώνυμος είπε...

Προσιτός, Πράος και με το χαμόγελο...Πήρα πολύ δύναμη,η μετά τη χθεσινή συνάντησή μας. Οι συμβουλές του πολύτιμες.
Ο Θεός να τον έχει καλά!!!