Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2009

Ο ΚΑΒΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ


Μέσα σε τόσα συνθήματα, τόσες περιττές κουβέντες εκείνο που θυσιάζεται είναι ο λόγος. Ξαναγυρνάμε βαθμιαία σε μία μαγική αντίληψη του κόσμου. Οι εκλογές δεν είναι μαγικός τρόπος επίλυσης των προβλημάτων αλλά τρόπος διαχείρισης της σκέψης. Τα κόμματα παράγουν πολιτικές, οι οποίες ξεκινούν από ιδέες. Οι εκλογές κρίνουν την δομή της σκέψης του λόγου που αν επικρατήσει θα αποτυπωθεί στην κοινωνία. Τα κόμματα αν αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα αντιμετωπίζουν κυρίως γιατί έχουν προβλήματα στη σκέψη.

Οι ίδιοι εμείς πληρώνουμε τον μαγικό τρόπο σκέψης που κτίσαμε. Θα έρθει ο τάδε, η περιμένουμε τον τάδε για να λύσει το πρόβλημα. Εμείς στην διαδικασία συμμετέχουμε μόνον ως επιλογή. Τίποτα άλλο. Μα η δημοκρατία δεν είναι κατάκτηση ή έκφραση της μίας στιγμής αλλά μια καθημερινή διαδικασία που τεκμηριώνεται κι αυτή καθημερινά. Από τον σεβασμό στους νόμους που ο ίδιος έχω αποδεχθεί, δεχόμενος ότι θα πρέπει να έχω νόμους για να μπορώ να κινούμαι μέσα σε κάποια πλαίσια. Από την πίστη μου ότι το άτομο δεν είναι κομμάτι ενός μηχανισμού αλλά είναι το ίδιο η πηγή που αλλάζει τα πράγματα. Από το γεγονός ότι αναλύω τα πράγματα και ξέρω να βάζω μακροχρόνιους στόχους για να τα αλλάξω. Από το γεγονός ότι γνωρίζω ότι η σκέψη παράγει φαινόμενα και τα φαινόμενα παράγουν σκέψη και ότι και τα δύο βρίσκονται μαζί δεμένα σε μια υπέροχη αρμονία. (Που πάει να πει ότι εγώ αλλάζω όταν αλλάζει ο κόσμος και η δική μου αλλαγή αλλάζει τον κόσμο)

Η μαγική σκέψη όμως δεν μπορεί να κάνει αυτές τις κινήσεις περιμένει τους ηγέτες, τον αρχηγό, τον βασιλιά να εκφραστεί. Ακόμα και η δική του έκφραση εξαρτιέται από την έκφραση του βασιλιά. Μου φαίνεται ότι για να αλλάξουν τα πράγματα χρειάζεται ένας μακρύς επαναδιαφωτισμός. Γιατί ακόμα και ο κάβουρας μπορεί να μάθει να χορεύει αρκεί να ξέρει ότι είναι κάβουρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: