Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2007

ΑΠΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑ

Μια φορά σ’ εκείνο τον καιρό των παλιών ανθρώπων ένας βασιλιάς, βγήκε από το παλάτι του για το πρωινό του περίπατο. Πριν κάνει λίγα βήματα, βλέπει έναν ζητιάνο. Η διάθεση του ήταν καλή, η μέρα ήταν λαμπρή, σταμάτησε και τον ρώτησε: «πες μου τι θέλεις να σου δώσω;» Ο ζητιάνος μόλις τον άκουσε γέλασε «Μπορείς να ικανοποιήσεις την επιθυμία μου;» του είπε.
Ο βασιλιάς θύμωσε και του είπε: « Φυσικά και μπορώ να ικανοποιήσω κάθε επιθυμία. Τι είναι; Πες μου τι θέλεις;»
Ο ζητιάνος τον κοιτούσε, πάντα ειρωνικά «Σκέψου καλά πριν μου υποσχεθείς οτιδήποτε, σκέψου» «Εγώ» λέει ο βασιλιάς «είμαι ο μεγαλύτερος και ο πιο σπουδαίος και μπορώ να ικανοποιήσω κάθε επιθυμία.. Τι είναι αυτό που επιθυμείς και δεν μπορώ να ικανοποιήσω εγώ;»
Ο ζητιάνος του είπε «Έχω μια πολύ απλή επιθυμία, γέμισε μου σε παρακαλώ αυτό το πιατάκι, που έχω μπροστά μου. Μπορείς να το γεμίσεις;» Ο βασιλιάς γέλασε και διέταξε έναν από τους άνδρες του να γεμίσουν το μικρό πιατάκι του ζητιάνου. Ο φρουρός πράγματι, πήρε από ένα σακουλάκι λεφτά και τα έβαλε στο πιατάκι. Μόλις τα έβαλε αυτά εξαφανίσθηκαν και το πιατάκι παρέμεινε άδειο. Και κάθε φορά που έβαζε, όλο και εξαφανιζόταν. Ο βασιλιάς είχε πλέον, πρασινίσει από το κακό του καθώς όλοι οι κάτοικοι της πόλης είχαν μαζευτεί και κοίταζαν μια το βασιλιά, μία τον ζητιάνο. Τότε ο βασιλιάς διέταξε «Πηγαίνετε και φέρτε όλο μου το θησαυροφυλάκιο, ότι έχω και δεν έχω. Αν είναι να χάσω το βασίλειο μου, ας το χάσω. Δεν είναι δυνατόν να ηττηθώ από αυτόν τον ζητιάνο»
Και πράγματι. Οι φρουροί έφεραν με τα φορτηγά όλα τα νομίσματα, τις πολύτιμες πέτρες και όλα τα χρυσά από το βασίλειο. Κάθε τι όμως, που αγγίζανε μέσα στο πιατάκι αμέσως εξαφανιζότανε. Δοκιμάσανε να βάλουνε πολλά μαζί, ένα ολόκληρο φορτίο, αλλά τίποτα, μόλις το ακουμπήσανε κι αυτό εξαφανίσθηκε. Ο βασιλιάς έριξε το σκήπτρο του, στα πόδια του ζητιάνου «Ομολογώ» του είπε «ότι με νίκησες. Αλλά πες μου από περιέργεια από τι είναι φτιαγμένο αυτό το πιατάκι»
Τότε ο ζητιάνος γέλασε « Είναι απλό βασιλιά μου» του είπε «αυτό το πιατάκι είναι φτιαγμένο από επιθυμία. Δεν υπάρχει μυστικό. Απλή ανθρώπινη επιθυμία»

Δεν υπάρχουν σχόλια: